A magyarok lelkesen kutatják a lakáshirdetéseket.

Júliusban több mint 284 ezer telefonos érdeklődés érkezett eladó lakások és házak hirdetéseire, ami közel 30 százalékos növekedést jelent júniushoz képest és 6 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi szintet. Egyúttal 2022 óta ez a legmagasabb júliusi érték. A keresletélénkülés hátterében az Otthon Start Program keretében szeptembertől elérhető fix 3 százalékos lakáshitel-program bejelentése, az albérletszezon indulása, valamint az éledező kereslet miatti eladói aktivitás áll - derül ki az ingatlan.com júliusi keresleti és kínálati összesítőjéből.
"A kereslet növekedése nem kizárólag az elsőlakás-vásárlók érdeklődéseinek köszönhető, amelynek hátterében a fix 3 százalékos hitelprogram bejelentése áll. A várható élénkülés miatt azok a vevők is aktivizálták magukat, akik korábban tervezték a piacra lépést, de eddig kivártak. Ezek a vásárlók most igyekeznek a várható keresleti hullám előtt megtalálni következő otthonukat. Az eladó lakások piacán tapasztalt keresletélénkülés másik közvetett oka az otthon start program miatt az albérletpiaci változásokban keresendő. A szülők egy része ugyanis az egyetemvárosokban a bérlés helyett a vásárlás irányába mozdult." - mondta Balogh László, az ingatlan.com vezető gazdasági szakértője.
Az ingatlan.com legfrissebb adatai alapján a kereslet élénkülése különösen szembetűnő Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében, ahol a telefonos érdeklődések száma havi szinten 39 százalékkal emelkedett. Győr-Moson-Sopron megyében 37 százalékos, míg Pest és Vas vármegyékben egyaránt 36 százalékos növekedés tapasztalható az előző hónaphoz viszonyítva. Balogh László megjegyezte: „Havi összehasonlításban minden vármegyében nőtt a kereslet. Még a legkisebb növekedést mutató Tolna, Somogy és Jász-Nagykun-Szolnok vármegyékben is 14-17 százalék közötti erősödés figyelhető meg.”
A növekvő eladási szándékra a kínálat bővülése is egyértelműen utal. Július folyamán az ingatlan.com-on több mint 30 250 lakást és házat kínáltak eladásra, ami havi és éves összehasonlításban is 2-3 százalékos növekedést jelent. Ez az új kínálat leginkább a tulajdonosok aktívabb hirdetési tevékenységének tudható be, hiszen ők havi és éves szinten 2-6 százalékkal több hirdetést adtak fel.