A Monacói hercegségben egy érdekes ellentmondás bontakozott ki: míg a fordított szereposztásért korábban súlyos következmények jártak, most mégis büntetlenül maradt az, amiért egykoron szigorú megtorlások sújtották a színpadon.

Kissé szokatlan helyzet alakult ki, amikor a Monacói Nagydíj felügyelői egy nap késéssel idézték be Carlos Sainzt, akit a második szabadedzésen elkövetett szabálytalanság gyanújával vontak kérdőre. Miközben Oliver Bearman pénteken tíz rajthelyes hátrasorolást kapott Sainz piros zászló alatti megelőzése miatt, a spanyol versenyző nem kapott hasonló büntetést, így a helyzet fordított szereposztásban alakult.
A második szabadedzés során Sainz a 2-es kanyarban megelőzte Bearman Haast, miután az Isack Hadjar balesete miatt leállították a pályát. Azonban a piros zászlós időszak alatt az előzés kifejezetten tilos, amit Bearman is megtapasztalt. Pénteken már megbírságolták, mivel a második edzés egyik megszakítása alatt Sainz Williamse mellett haladt el. A brit versenyző azzal védekezett, hogy az előzés a biztonságosabb megoldás volt, mint a hirtelen fékezés, ám a versenybírák nem fogadták el ezt az érvet. Ennek következtében a Monacói Nagydíjon 10 rajthelyes büntetést kapott, így hátrébbről kell majd indulnia a szombati kvalifikációt követően.
A sors iróniája, hogy ugyanazon az edzésen Sainz is piros zászló alatt előzte meg Bearmant, ám fontos különbség, hogy esetében ezt tényleg indokolt megmozdulásnak ítélték a felügyelők, mivel a spanyol a piros jelzés megérkezésének pillanatában éppen gyorskörön volt, jóval nagyobb tempóban autózott Bearmannél, és bár a leállítás elrendelésekor azonnal lassított, a két autó közötti sebességkülönbség és mindössze 42 méteres távolság miatt tulajdonképpen már nem tudta elkerülni az előzést - így a spanyolra nem szabtak ki semmilyen büntetést.
Franco Colapinto is szerencsésen megúszta a harmadik edzés során bekövetkezett piros zászlós előzési incidenst, melyet Lewis Hamilton balesete idézett elő. Az argentin versenyző éppen egy gyorskörön volt, és mindössze 30 méterre haladt a lassan mozgó Lance Stroll mögött, akit a tempókülönbség miatt sikeresen megelőzött. A felügyelők azonban figyelembe vették Colapinto azonnali lassítását és a szituáció körülményeit, így végül ő is elkerülte a büntetést. Ezzel szemben, ellentétben Sainz-cal, őt nem is idézték be meghallgatásra.
Fontos figyelembe venni, hogy az időmérő során Bearman tíz rajthelyes büntetése, valamint Stroll egy rajthelyes hátrasorolása érvényben van. A kanadai pilótát a Charles Leclerc-rel történt ütközés miatt szankcionálták, mindez pedig már az első gyakorlás után történt.