Elütött versenyző, Alonso és Hamilton összecsapása, valamint Massa balesete - a Magyar Nagydíj eseményei.

Idén ünnepeljük a 40. Forma-1-es futamot a legendás Hungaroringen, ahol az eddigi 39 versenyhétvége már számos felejthetetlen győzelmet, drámai baleseteket és izgalmas vitás szituációkat hozott. Ez a pálya nem csupán a sebességről szól, hanem a motorsport történetének fontos mérföldköveit is magában hordozza.
Bernie Ecclestone, a Forma-1 korábbi vezéregyénisége, 1985-ben merész ötlettel állt elő: a világ leghíresebb autósport-sorozatát a vasfüggöny mögé kívánta vinni. Eredetileg a Szovjetunióba tervezte a terjeszkedést, de ezek a tervei végül nem valósultak meg. Ekkor léptek színre két magyar barátja, Frank Tamás és Rohonyi Tamás, akik meggyőzték őt arról, hogy Magyarország lenne a legmegfelelőbb helyszín a Forma-1 debütálásához a keleti blokkban.
Lehetséges helyszínként felmerült a Városliget és a Népliget is, azonban végül a Hungaroring építése Mogyoródon indult el 1985 októberében. Az első versenyt pedig 1986 augusztusában tartották meg, ezzel új fejezetet nyitva a motorsport történetében.
A pálya továbbra is fontos szereplője a versenynaptárnak, idén ünnepeljük a 40. Magyar Nagydíjat. Ráadásul 2032-ig már biztosított a folytatás, köszönhetően a szervezőkkel kötött megállapodásnak. Stefano Domenicali, a Formula One Group elnök-vezérigazgatója szerint a jövőbeni együttműködésre is nyitottak, ami új lehetőségeket rejthet magában.
Sokszor egy versenyhétvége is elég számos emlékezetes történésre, hát még, ha 39-ről van szó. Mogyoród is látott már jó néhány rendkívüli győzelmet, hatalmas bukást és komoly vitákat is, amik még évekig beszédtémát szolgáltattak. Ezek közül gyűjtöttünk össze párat.
Hangosra sikerült az első Magyar Nagydíj, ugyanis 200 ezren látogattak ki a versenyhétvégére, ami tíz éven át fennálló rekord volt. A nézők pedig nem akármilyen csatát láthattak, ugyanis két brazil ikon, Nelson Piquet és Ayrton Senna csatázott az első helyért.
A verseny végül egy izgalmas, látványos előzéssel dőlt el: Piquet a célegyenes végén, kívülről megelőzte pole pozícióból induló honfitársát, majd bevágott az első kanyarba, ahol szinte keresztben, driftelve navigálta végig az ívet. Ez a merész manőver után a kigyorsítása is tökéletesen sikerült, így megállíthatatlanul haladt a történelmi győzelem felé.
Nigel Mansell a második magyarországi nagydíjon domináló formát mutatott, amikor hat körrel a verseny vége előtt hirtelen problémába ütközött: a hátsó kerekéről váratlanul leesett a kerékanya. A 4-es kanyarban kellett megállnia, amely azóta már a nevét viseli, emlékeztetve mindenkit erre a balszerencsés pillanatra. A technikai hiba Piquet számára kedvezett, aki így nemcsak az első, hanem a második Magyar Nagydíjat is megnyerte, míg a dobogó második és harmadik fokán Senna és Alain Prost végeztek.
Nem csupán ezen események körül forgott a világ, hiszen Mansell végül csapattársa, Piquet ellenében elvesztette a világbajnoki címet. Azonban 1992-ben a Hungaroringen végre megkoronázhatta pályafutása csúcsát, és megszerezte egyetlen világbajnoki címét.
A japán Inoue Takira csupán 18 versenyen indult a Forma-1 világában, és gyakran előfordult, hogy nem tudta befejezni a futamot. Ez különösen igaz volt 1995-re, amikor is a Mogyoródi pályán a Footwork Hart autója lángra lobbant alatta.
Inoue gyorsan igyekezett orvosolni a helyzetet, a pályamunkásoktól elkért egy poroltót, majd sietett vissza, hogy eloltsa a lángokat. Csakhogy ekkor megérkezett az orvosi autó, és kis sebességgel ugyan, de
elütötte a japán versenyzőt, aki a motorháztetőn landolt.
Szerencsére Inoue komolyabb sérülések nélkül megúszta az incidenst, ami viszont egy időre világszerte ismertté tette őt.