Itt vannak a Grammy-díj-átadó történetének legmegdöbbentőbb pillanatai.

A Los Angeles-i tűzvész ellenére is megrendezték február 2-án, vasárnap a Grammy-gálát. Az est sztárjai között szerepel Beyoncé, Kendrick Lamar, Sabrina Carpenter és Chappell Roan is. Helyi idő szerint 2025. február 2-án este tartották Los Angelesben a zeneipar legnagyobb és legrangosabb gáláját, a 67. Grammy-díj-átadót.
A vasárnapi díjátadót követően az USA Today felelevenítette az átadó tíz legemlékezetesebb pillanatát.
Amikor Adele a 59. Grammy-díjátadón öt trófeával a karjai között állt, és átvette az est legnagyobb kitüntetését, a szívhez szóló beszédében könnyek között hangoztatta, hogy a legjobb album díját valójában Beyoncé Lemonade-jének kellett volna megkapnia.
Beyoncé pedig boldog mosollyal fogadta a vereséget, és őszintén meghatottnak tűnt a közönségben, miközben Adele éppen az ő albumát dicsérte. A gesztus meglepte az embereket, ahogy az is, hogy egy nagy előadó azt mondja a másiknak: "K***ára imádunk téged. Te vagy az életünk".
A bocsánatkérés nem kifejezetten az átadón, hanem utána történt, amikor Macklemore-ra rájött a felismerés, hogy a Ryan Lewisszal közösen írt The Heist című könnyed pop-rapje nem érdemelte meg a legjobb rap-albumért járó elismerést Kendrick Lamar Good Kid, m.A.A.A.d City-jével szemben. Az átadó után Macklemore írt egy SMS-t a rappernek:
Azt kívántam, hogy te legyél a győztes. Megérdemelted volna a győzelmet. Furcsa és igazán bosszantó, hogy így elvettelek tőled mindent.
- írta, majd az üzenetet közzétette Instagram-oldalán.
Macklemore lépése nem aratott osztatlan sikert - Drake a Rolling Stone-nak azt mondta, hogy a lépés "olcsónak tűnt" -, amiért nyilvánosságra hozta az üzenetet, azonban néhányan dicsérték a komolyságát. Macklemore 2021-ben a People's Party With Talib Kweli című műsorban Talib Kweli-nek elismerte, hogy az üzenetet "nem kellett volna feltenni az internetre".
Whitney Houston elvesztése miatti fájdalom még a 54. Grammy-gála előestéjén is érezhető volt, amikor a show a "the show must go on" szellemében elkezdődött. Az énekes halála és az esemény kezdete között csupán egy nap telt el, így a producerek a fellépők alkalmazkodóképességére is nagy hangsúlyt fektettek. Az est komor hangulatát LL Cool J házigazda érzékletesen megjelenítette, amikor egy szívből jövő imával tisztelgett Houston emléke előtt.
De az est legmeghatóbb pillanata Jennifer Hudson érzelmes előadása volt, amikor az I Will Always Love You, első versszakát adta elő acappella stílusban, miközben egyedül állt a reflektorok fénye alatt, Houston fotóját nézve.
Öt évvel azelőtt, mielőtt Kanye West hírhedt módon félbeszakította Taylor Swiftet az MTV Video Music Awardson, 50 Cent sokkal visszafogottabb, de mégis vitatható reakciót adott a vereségére. Az események során a feszültségek és a rivalizálások világos képet festettek a zenei ipar drámáiról.
A rapper izgatottan várta a legjobb új előadó díját, hiszen a Get Rich or Die Tryin' album hihetetlen kereskedelmi sikert aratott. A várakozásai azonban szertefoszlottak, amikor kiderült, hogy az Evanescence alt-metal zenekar is egy jelentős évet zárt, és végül ők vitték haza a trófeát.
A rapper 2020-ban újra felhozta az esetet, amikor átvette a csillagát a Hollywood Walk of Fame-en, amikor azt mondta, hogy 2004 óta nem is hallott Evanescence-ről.
Eminem akkoriban gyakran használt homofób szitokszavakat a zenéjében, amiért számos kritikát kapott. Így amikor a nyíltan meleg Elton Johnt meglepetésvendégként mutatták be a színpadon Eminem Stan című előadása alatt, azt a támogatás és az egység kinyilvánításának szánták.
A Grammy-közönség egy emberként zúgott fel, amikor Elton egy hirtelen fényjáték közepette megjelent a zongora mögött, és varázslatos hangján elkezdte énekelni a refrént.
John később a The Graham Norton Show során kifejtette, hogy véleménye szerint az Eminem ellen felhozott homofób vádak nem megalapozottak.
Ha az énekes új öltözetet választ, elképzelhetjük, hogy a Google Képek talán sosem jött volna létre.
Jennifer Lopez 42. díjátadón viselt ruhája olyan hatalmas érdeklődést generált, hogy a Google mérnökei felfedezték, az emberek a képi tartalmak iránti vágyukat fejezik ki, amikor fotókra keresnek, a hagyományos kék linkek helyett. Lopez a Versace 2020-as tavaszi milánói divatbemutatóján egy frissített verzióját viselte annak a ikonikus ruhának, amely ennyire felkeltette a közönség figyelmét.
Bob Dylan a "Love Sick" című dal előadásakor egy váratlan helyzetbe került, amikor a színpadra hirtelen felbukkant egy félmeztelen férfi, akinek a mellkasán a "SOY BOMB" felirat díszelgett. A zavarba jött Dylan, aki éppen a dal hangulatába merült, meglepődve nézett a gitárosára, és csak annyit mondott: "Ki ez a figura?" Mindez azonban nem zökkentette ki a koncertből, és továbbra is játszott, miközben a biztonságiak igyekeztek eltávolítani a jelenetet okozó Michael Portnoyt.
Portnoyt a Recording Academy háttérstatisztának bérelte fel, de a The Hollywood Reporternek adott interjúja szerint "az országos televízióban akart érvényesülni". Azért választotta a "szójabomba" kifejezést, mert a szója a sűrű, tápláló életet jelképezi, és azt akarta, hogy a művészet "a sűrű, átalakító, robbanékony életet képviselje".
Miután a legendás művész átvette a díjat Bonótól, Frank Sinatra szinte azonnal magához tért, és belemerült egy szórakoztató anekdoták sorozatába, melyeket szellemes megjegyzésekkel és szünetekkel fűszerezett. Azonban a szónoklatát egy váratlan reklámszünet szakította meg - ami, valljuk be, egy életműdíjat átvevő személy esetében igencsak megütközést keltő húzás volt. Billy Joelnek természetesen volt véleménye erről a furcsa fordulatról, és nem késlekedett kifejezni érzéseit.
Nem sokkal a Sinatra-botrány után, amikor Joel előadta a The River of Dreams című dalát, hirtelen megállt, ránézett az órájára, és így sóhajtott: "Mennyi értékes reklámidő megy kárba, mennyi értékes reklámidő megy kárba."
A 31. alkalommal megrendezett díjátadón a legjobb hard rock/metál énekes vagy instrumentális előadás elismerését nem a várható győztesnek, a Metallica ikonikus ...And Justice for All című számának, hanem a Jethro Tull Crest of a Knave dalának ítélték oda. Ez a döntés meglepetést okozott, hiszen sokan a Metallica diadalát tartották biztosnak.
A következő évben a Recording Academy különválasztotta a legjobb hard rock és a legjobb metal előadásokat, ezzel új dimenziót adva a díjazásnak. Végül a Metallica büszkén emelhette a magasba a legjobb metal dalért járó elismerést a "One" című számáért.
Tíz évvel azután, hogy a Jethro Tull meglepetésgyőzelmet aratott a Metallicával szemben, Lars Ulrich őszintén megosztotta érzéseit: "Hazudnék, ha azt állítanám, hogy nem voltam csalódott. Az emberi természet szerint a győzelem mindennél vonzóbb, de az, hogy a Jethro Tull ilyen módon távozott a színpadra, hatalmas iróniát csempészett az esemény mögötti szándékokba."
Az egyik legmeghatározóbb feminista himnusz, az "I Am Woman", amelyet Reddy írt, sokak dühét kiváltotta. A dal egyesek szemében csupán "női sz*rság" volt – így fogalmazott Jeff Wald, Reddy akkori férje és menedzsere. Amikor Reddy a beszédében kifejtette:
Szeretném kifejezni hálámat Istennek, hiszen Ő az, aki minden lehetőséget megteremt számunkra.
Wald megállapítása szerint Reddy Grammy beszéde nyomán több mint 7000 felháborodott levél érkezett, amelyek között olyan megjegyzések is akadtak, mint: "Ha valóban úgy véled, hogy Isten női alakban létezik, akkor Isten és Szűz Mária valószínűleg leszbikusok voltak."
Reddy volt az első ausztrál származású női előadó aki elnyerte a legjobb női pop-, rock- és folkénekesnőnek járó díjjat.