Ezért fontos alaposan eltávolítani a jeget a modern autók szélvédőjéről.

A biztonsági célokat szolgáló kötelező extrák hatékonysága csorbulhat, ha bármi elzárja a szenzorokat. Az őszi időszakban pedig számos tényező adódhat, ami ilyen jellegű problémákat okozhat.
A hűvös reggelek egyre inkább megérkeznek, és időnként már a szélvédőkön is fehér jégréteg köszönti a munkába igyekvőket. Már számtalanszor hangsúlyoztuk, hogy mennyire lényeges a jég eltávolítása a közlekedés megkezdése előtt, és számos hasznos tippet is megosztottunk a gyors jégmentesítéshez.
A modern, kötelező biztonsági extrákkal ellátott autók elterjedésével egy újabb fontos dologra is érdemes odafigyelnünk. Ha olyan járművel rendelkezünk, amelyben táblafelismerő rendszer vagy bármilyen szenzor, esetleg kamera található a szélvédőbe integrálva, könnyen előfordulhat, hogy egy hűvös reggelen, amikor beülünk, a műszerfalon számos figyelmeztető jelzés fogad minket. Ekkor több sárga ikon is felvillan a kijelzőn, ami nem éppen a legjobb érzés, amikor munkába készülődünk.
Ilyen helyzetben nem érdemes pánikba esni, hiszen gyakran egyetlen egyszerű lépéssel megoldható a felmerült probléma.
Ugyanis a szélvédőbe épített kamerák és szenzorok elég kieső helyen vannak, és ha nem vagyunk száz százalékig alaposak, akkor takarásban maradhatnak. Ha leolvasztottuk a jeget, és letöröltük az ablakot, nekünk hiába teljes a látóterünk, a kamera lencséjét még eltakarja a jégréteg. Így a rendszer azonnal hibaüzenetet dob, mivel nincs bejövő adat, csak egy fehér folt.
Ugyanez igaz a fűtőszállal rendelkező szélvédőkre. Ezek a legkényelmesebbek, csak várni kell pár percet, és a legkeményebb jégpáncél is leolvad az első ablakról, ugyanakkor általában ezek sem fűtik a kamera környékét.
Így fontos, ha van ilyen rendszer az autónkban, és hibaüzenetet látunk, akkor ellenőrizzük, hogy jég, sár, lehullott falevél nem-e blokkolja a szélvédőn felül, középen található érzékelőket.