A Netflix most egy különleges ajánlattal rukkolt elő: két izgalmas skandináv krimi egyetlen árért! Ne hagyd ki ezt az egyedülálló lehetőséget, hogy felfedezd a nordikus bűnügyi történetek sötét és rejtélyes világát!

A Gyilkosságok Are festői táján a svéd írónő, Viveca Sten regényfolyama két izgalmas kötetét tárja elénk, melyekben két eltérő gyilkossági rejtélyt követünk nyomon. Ezekben a lebilincselő történetekben ugyanaz a nyomozópáros áll az ügyek nyomába, miközben a sötét titkok és a váratlan fordulatok világába vezetnek minket.
A skandináv krimi irodalma számos kiemelkedő alakot vonultat fel, mint Jo Nesbo, Stieg Larsson vagy Ragnar Jónasson. Ezek a szerzők nemcsak hogy rendkívül népszerűek, de műveik szinte azonnal filmtörténeti klasszikusokká válnak, világsztárok által életre keltve a sötét és izgalmas északi történeteket. Ezen felül léteznek a "kismesterek", akik szintén hozzájárulnak a zsánerhez, ám regényeik inkább a megbízhatóság és a minőség jellemzi őket, mintsem a kiemelkedő egyediség. Ilyen író például a svéd Viveca Sten, aki jogászi hátterével és írói tehetségével már korábban is felkeltette a figyelmet; munkáit, mint a Sandhamni gyilkosságok (2010) című sorozat, már korábban is megfilmesítették. Most pedig a Netflix vette kezelésbe egy újabb alkotását, lehetőséget adva arra, hogy a nézők egy különleges "egyél, és egyet kapsz" ajánlat keretein belül ismerkedhessenek meg a skandináv krimi világával.
A Gyilkosságok Are vidékén című sorozat az írónő két könyve alapján készült, és ezek jól elkülönülnek egymástól. Az első trilógia A hó rejtekében címet viseli, míg a második, két részes történet Az árnyak rejtekében néven fut. A két narratíva teljesen független egymástól, és nem osztoznak semmiféle közös szálon, csupán a két nyomozó, akik az ügyeket felgöngyölítik, alkotnak kapcsolatot. Az egyik főszereplő Daniel Lindskog (Kardo Razzazi), az Are-i rendőrőrs rangidős tisztje, aki éppen új apai szerepét kezdi el felfedezni, hiszen nemrégiben született meg kislánya. A másik nyomozó Hannah Ahlander (Carla Sehn), aki Stockholm izgalmas világából érkezik, hogy részt vegyen a helyi bűnügyek felderítésében. Az ő dinamikájuk és eltérő háttérrel rendelkező személyiségük adja meg a történetek különleges ízét, miközben a gyilkosságok rejtélyei egyre mélyebbre húzzák őket a sötétségbe.
Kicsit fel szeretné frissíteni a gondolatait nővére otthonában, de alig lép be az ajtón, máris egy fiatal lány tűnik el nyomtalanul. Ő, aki éppen csak érkezett, azonnal felajánlja a segítségét, miközben titokban rejtegeti, hogy valójában nincs érvényes megbízása. Ám a titok hamarosan napvilágra kerül, ahogyan a lány sorsa is: megtalálják, de sajnos már holtan.
A nyomozás elindul, és ahogy az egy igazi skandináv krimiben megszokott, sorra bukkannak a sötét titkokra – egymás után kerülnek napvilágra családok, egyházi közösségek, vállalatok és politikai szereplők mocskos ügyei. Ebben a műfajban az a figyelemre méltó, hogy néhány kivételtől eltekintve, az igazság feltárása sosem öncélú. Nem élvezettel fúrják magukat mások fájdalmába, hanem egy mélyebb igazság keresése hajtja őket, az elhallgatott történetek és a rejtett összefonódások feltárása, amelyek végül mindenki életére hatással vannak. Az árnyékok mögött rejtőző valóságot keresve, a nyomozók nem csupán a bűnöket leplezik le, hanem egy egész közösség lelkét próbálják megérteni.
Itt is ez a lényeg, nem pedig a számos kacskaringó és hamis nyom után végül megoldott, önmagában viszonylag egyszerű bűntények - külön esetet old meg ugyebár az első három és egy másikat az utolsó két rész. Ezért is olyan fontos ezúttal is a nyomozók személye, az, hogyan állnak ahhoz a feladathoz, az áldozathoz és a lehetséges tettesekhez.
A viharvert Daniel, akinek közben apaként is helyt kell állnia, a lelkiismeretes, de egyre kimerültebb zsaru prototípusa, akire egyre nagyobb hatással van Hannah elkötelezettsége a munka és az egyes esetek iránt. A lány Stockholmban a családon belüli erőszak osztályon dolgozott, és ez kihat mostani munkájára, valamint egész lényére is. Ő itt az igazi főszereplő, Carla Sehn riadt tekintete,
Róla látni, hogy minden egyes eltűnt tini, sarokba szorított gyerek vagy bántalmazott feleség sorsát a szívén viseli. És ettől több a Gyilkosságok Are vidékén annál, mint amit összeollózott krimiként kínál. Mert a két regény eseményeinek és ezzel két gyilkosságnak egy sorozatba gyömöszölése inkább kényszermegoldásnak tűnik, mint valamiféle kreatív elképzelésnek.
Az északi táj varázslatos szépsége, valamint a benne élő egyedi közösségek ma is a történet szövetét képezik. Nem meglepő, hogy itt szinte mindenki a hóval borított földön találja magát – a kérdés csupán az, hogy képes lesz-e talpra állni a zord környezetben.