Lando Norris diadalmaskodott Monacóban, miközben a kiscsapatok kreatívan próbálták megoldani a kihívásokat.

Lando Norris a pole pozícióból indította a Monacói Nagydíjat, ám a mögötte startoló Charles Leclerc egy hajszálnyival ügyesebben reagált a rajtjelre. Ahogy a versenyzők az első kanyar felé közelítettek, Leclerc a külső íven bevágott Norris mellé. A következő pillanatban füstölős fékezés következett, de mindkét pilóta ügyesen bevette a kanyart, és Norris sikeresen megőrizte vezető helyét.
Az első kör közepén izgalmas csata bontakozott ki Andrea Kimi Antonelli és Gabriel Bortoleto között. A Grand Hotelnél Bortoleto merészen a külső íven megelőzte Antonellit, ám a Portier kanyarnál Antonelli visszavette a vezetést, és Bortoleto sajnos a falnak ütközött. Szerencsére mindketten folytatni tudták a versenyt, de a Sauber brazil versenyzője súlyosan hátrányba került, ráadásul a törmelék miatt a versenybírák virtuális biztonsági autót rendeltek el.
Az ötödik körben újra feltűnt a zöld zászló, jelezve, hogy minden szabadon zajlik a pályán. Norris és Leclerc magabiztosan vezették a mezőnyt, míg a harmadik helyen Oscar Piastri csak öt másodperces hátrányban követte őket. Ezt a különbséget nem a tempó magyarázta, hiszen a mezőny lassú köröket teljesített. Piastri taktikusan óvta a gumikat, tudva, hogy a verseny hosszú, és a tartósság kulcsfontosságú lehet.
A kilencedik kör végén egy drámai fordulat következett be az alagút után. Pierre Gasly nem tudta időben lefékezni az autóját, és hátulról nekiment Yuki Tsunodának, aki éppen előtte haladt. A baleset következtében Gasly bal első felfüggesztése súlyosan megsérült, és az autója átrobogott a sikánon, alig kerülve el, hogy összeütközzön csapattársával, aki a kanyarból éppen kifelé tartott. Gasly végül sikeresen visszatért a boxba, de a baleset miatt néhány körön keresztül sárga zászlót lengettek az érintett kanyarban.
Ezután a Racing Bulls trükközni kezdett. Liam Lawson szándékosan elkezdte visszalassítani a mezőnyt, hogy minél jobban lemaradjon csapattársától, Isack Hadjartól. Szép kis vonat torlódott fel az új-zélandi mögött, de mivel Monacóról van szó, megelőzni senki sem tudta. Végül Hadjar kiállt a boxba, és senkitől sem zavartatva a nyolcadik helyen tért vissza a pályára.
A 15. kör tájékán elkezdtek felgyorsulni az események, és a pilóták sorra hajtottak be a boxba. Norris a 19. körben váltott új gumikra, és egy ügyes cserét követően negyedikként folytathatta a versenyt. Eközben Lawson továbbra is remekül tartotta a mezőny több mint felét, ami lehetőséget adott Hadjarnak, hogy néhány körrel korábbi kiállása után elvégezze második kötelező kerékcseréjét, és ismét a nyolcadik helyen térjen vissza a pályára. Nem sokkal később Oscar Piastri is beugrott a boxba, de sajnos a kerékcsere nem ment olyan flottul, ahogy azt szerette volna.
A 22. körben Leclerc is kiállt, így a vezetést átmenetileg Max Verstappen vette át, aki még nem cserélt kerekeket. Hamarosan kiderült, miben mesterkedik a Red Bull: Verstappen rákapcsolt, és megpróbált egy kiállásnyi előnyt kiautózni a forgalomban autózó Piastrival szemben. A taktika azonban nem igazán működött. A holland a kopott gumikon nem volt elég gyors, így nem tudott Piastri elé kerülni.
Közben Carlos Sainz ismét a mezőny elé állt, különösen a mögötte haladó két Mercedes számára okozva nehézségeket. Ennek a helyzetnek azonban megvolt a maga magyarázata: a nyolcadik helyen futó Alexander Albon csupán két helyezés hátrányt szenvedett el, miután végrehajtotta a saját kerékcseréjét.
A 38. körben Alonso Aston Martinja füstölni kezdett. Szerencsére a spanyol pilóta időben észlelte a problémát, és a pálya szélén állt meg, így elkerülve a biztonsági autó beküldését.
A 41. körben egy izgalmas pillanat tanúi lehettünk, amikor Alexander Albon és Isack Hadjar egy időben gördültek be a boxba, a nyolcadik és kilencedik pozícióban. Sainz feltartása révén hatalmas előnyre tettek szert az őket üldöző versenyzőkkel szemben, így kényelmesen meg tudták őrizni a helyüket. De a Williams csapata nem állt meg itt: a kiállás után Albon és Sainz helyet cseréltek, így most Albon vette át a stafétát, hogy ő tartsa fel a mezőnyt, ezzel biztosítva, hogy csapattársa ne veszítsen pozíciót a boxkiállása alatt. Ez a taktikázás már-már stratégiai játékra emlékeztet, de vajon valóban így működik egy autóverseny?
George Russell, aki Albon mögött haladt, már kezdett hangot adni aggodalmának, miszerint a Williams pilótája rendkívül lassan autózik. Monacóban, ahol a pálya szűk és kanyargós, lehetőség az előzésre szinte lehetetlen. Végül Russell úgy döntött, hogy nem tétlenkedik tovább, és elkeseredésében levágta a kikötői sikánt, hogy megelőzze Albont, ezzel vállalva a kockázatot és az öt másodperces büntetést.
Russel köztudottan a mezőny egyik legkifinomultabb stratégiával rendelkező versenyzője, és most sem okozott csalódást. A csapatának, akik meglepődve figyelték a történéseket, azzal magyarázta a szabálytalan előzését, hogy Albon túl lassú tempója miatt mindenképpen el kellett kerülnie egy esetleges ütközést. Ám a terve végül nem vált valóra: a versenyirányítás a szándékos kanyarlevágás következtében nem csupán öt másodpercre büntette, hanem áthajtásos büntetést rótt ki rá.
Oscar Piastri a 48. pozícióból indult, majd sikerült Verstappen mögött a negyedik helyre felzárkóznia. Egy körrel később Charles Leclerc is megérkezett, és a második helyről lépett a pályára.
Az 56. körben Sainz is csatlakozott a kerékcserék sorához, és a csapattársa precíz munkájának hála sikerült megőriznie a helyezését. Néhány körrel később pedig a második kiállását is lebonyolította, ismét csak úgy, hogy közben nem veszített el egyetlen pozíciót sem.
Eközben továbbra is Max Verstappen vezette a versenyt, abban bízva, hogy egy biztonsági autós fázis vagy piros zászló után előnybe kerülhet. Mögötte már minden rivális teljesítette a két kötelező kiállást. A holland végül a 77. körben állt ki a második cserére.
Így végül Norris diadalmaskodott Leclerc és Piastri előtt.