Lejár Lázár Jánosék ultimátuma: újabb osztrák vállalat ellen indítanak támadást a...


A Strabag sajnos nem képes betartani az általa vállalt határidőt. Az M30-as lezárása már régóta esedékes lett volna, mivel tervezési és kivitelezési problémák merültek fel, és a közlekedésbiztonság az elsődleges szempont. A Strabag azt ígérte, hogy október végéig garanciálisan orvosolja a felmerült hibákat. Azonban jelenleg úgy tűnik, hogy a munkálatok nem fognak befejeződni a hó végéig, ami elfogadhatatlan! Ez a helyzet nem maradhat következmények nélkül, és mindent el fogunk követni annak érdekében, hogy a közlekedők minél hamarabb birtokba vehessék az érintett útszakaszt - nyilatkozta Nagy Bálint közlekedési államtitkár az Építési és Közlekedési Minisztérium Facebook-videójában.

A 24.hu februárban közzétett információi szerint az M30-as autópálya Szikszó irányából Miskolc felé vezető szakasza tavaly óta zárva van a 33-as kilométer (Miskolc-észak) és a 41-es kilométer (Szikszó csomópont) közötti területen. A helyszínen igen kedvezőtlen körülmények alakultak ki, hiszen a forgalom a régi 3-as főútra terelődik, ami jelentős torlódásokat okoz. A lezárás hátterében az áll, hogy az autópályán súlyos szerkezeti hiba lépett fel: a töltés megcsúszott, és az út egy része leszakadt. Fontos megjegyezni, hogy a lezárás 2024 eleje óta érvényben van, de a repedések és problémák már jóval korábban megjelentek.

Lázár János ultimátumot adott az osztrák gyökerű Strabagnak, hogy amíg nem javítja ki az M30-as autópályán keletkezett hibát, addig a vállalattal nem írnak alá új szerződést. Akkor arról beszélt, hogy februárban megkezdik a munkálatokat, és október 31-e a határidő a javításra, aminek a 4-5 milliárd forintos költsége a Strabagot terheli.

"Ez a példa azt mutatja, hogy a Strabag nem jó vállalat, nem jól dolgozik, semmi szükség nincs arra, hogy Magyarországon megbízást kapjanak" - mondta. Lázár tényként jelentette be, hogy el kell bontani az autópályát, és újra fel kell építeni - megerősítve több ezer vascölöppel.

Ez a szakasz nem a Strabag, hanem a francia Colas keze munkáját dicséri. Az ÉKM azonban nem osztott meg információt arról, hogy miért szükséges a 2021-ben átadott szakasz felújítása, és arról sem, hogy miért fokozódik a közlekedési zűrzavar a környező településeken.

A szakértők között egyöntetű vélemény alakult ki arról, hogy a rétegvíz jelenléte kulcsszerepet játszhatott az út leszakadásában. Azonban a felelősség kérdésében már eltérnek a nézetek.

A szöveg tartalmát figyelembe véve, itt van egy egyedibb megfogalmazás: A kérdéses helyzetben nem világos, hogy ki végezte el az előzetes talajvizsgálatokat és készítette el a terveket, valamint hogy a kivitelezés valóban megfelelt-e a szabványoknak. Az ÉKM korábban jóváhagyta a kiviteli terveket, és a munkálatok befejeztével a kifizetéseket is engedélyezte. Így felmerül a kérdés, miért a Strabagra terelik a felelősséget.

Az eset mögött felsejlik, hogy Lázár János már hosszú évek óta a külföldi tulajdonú építőipari cégek háttérbe szorítását tartaná kívánatosnak. Miniszteri kinevezése után világossá tette, hogy nem kedveli az építőipari multinacionális vállalatokat. Egy sajtótájékoztatón egyenesen kijelentette, hogy "a külföldi cégeknek nincs helyük a magyar piacon."

Related posts