Madártollak bukkantak fel a dél-koreai utasszállító repülőgépének lezuhant hajtóművéből.


Bajkáli récék tollait találták a december 29-én lezuhant dél-koreai repülőgép hajtóművében az előzetes jelentések szerint. Emellett a betonfal szerepét is vizsgálták a hatóságok. A tragédiában százhetvenkilencen haltak meg, de több körülmény miatt is nyomozást indítottak. Az ország közlekedési minisztere lemondott a baleset miatt, valamint a Boeing is vizsgálódik.

A nyomozók szerint újabb bizonyíték került elő a decemberben lezuhant utasszállító repülőgép ügyében. A Jeju Air légitársaság gépének mindkét hajtóművén tollakat és vérfoltokat találtak, melyek egy költözőmadártól, a bajkáli récétől származnak - derült ki a hétfőn közzétett előzetes vizsgálati jelentésből, amelyet megosztott a BBC.

A baleset vizsgálata ezért a madártollakra és a kifutópálya végén található betonfalra összpontosul majd. A jelentés szerint a repülőgép hajtóműveit és a betonfal szerepét vizsgálják. Az előzetes vizsgálat eredményeit az ENSZ légügyi ügynöksége, az Egyesült Államok, Franciaország és Thaiföld hatóságai is megkapta.

A Jeju Air járata december 29-én reggel emelkedett a levegőbe Bangkokból, célja pedig Muan nemzetközi repülőtere volt. Helyi idő szerint 8:57-kor a légi irányítás figyelmeztette a pilótát arra, hogy madarak tartózkodhatnak a repülési útvonal közelében. Két perccel később azonban a pilóta már arról adott hírt, hogy ütköztek egy madárral, és vészhelyzeti jelzést küldött. A szöuli közlekedési minisztérium tájékoztatása szerint a gép fedélzeti adatrögzítője, valamint a pilótafülke hangrögzítője is leállt az ütközés előtti percekben.

A gép végül a futóművek kiengedésével érkezett a kifutópályára, ám sajnos túlfutott, és nekicsapódott a betonfalnak, ami tragikus robbanással végződött. Szakértők éles kritikát fogalmaztak meg a helyszíni körülmények kapcsán, hangsúlyozva, hogy a baleset következményei enyhébbek lettek volna, ha a fal nem áll ott. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy a betonfal egy navigációs rendszert is magában foglal, amely a biztonságos leszállást hivatott segíteni.

A közelmúltban a dél-koreai hatóságok fontos lépést tettek, bejelentve, hogy hét repülőtéren felújítják a navigációs rendszerekhez használt betonfalakat. Emellett a kifutópályák biztonsági zónáit is átalakítják, hogy még biztonságosabbá tegyék a légiközlekedést az ország területén.

A legfrissebb információk szerint az ország közlekedési minisztere komoly felelősséget érez a legutóbbi repülőgép-baleset kapcsán, és ezért fontolóra vette lemondását, amint a tragikus esemény körülményei tisztázódnak. A repülésbiztonsági szakértők a baleset lehetséges okaként említették, hogy a repülőgép navigációs antennáját nem a megfelelő előírásoknak megfelelően szerelték fel, emellett a baleset helyszínén található kerítésfal építése is kérdéseket vet fel a szabályosságát illetően.

A repülőgép-baleset kapcsán megindított nyomozás keretében a rendőrség razziát hajtott végre a Jeju Air légitársaság irodáiban, valamint a Muan nemzetközi repülőtér területén. A tragikus eseményt követően a Boeing is aktívan részt vett a vizsgálatokban.

Related posts