A közösségi média mára az amerikaiak elsőszámú hírforrásává vált, ahol a legfrissebb információk és események pillanatok alatt elérhetők.


Egy friss kutatás alapján a közösségi média platformok és videómegosztó oldalak egyre inkább az Egyesült Államok elsőszámú hírforrásaivá válnak, háttérbe szorítva a hagyományos tévécsatornákat és hírportálokat – írja a BBC. A Reuters Intézet által közzétett adatok szerint a válaszadók több mint fele (54%) a Facebook, az X és a YouTube segítségével tájékozódik a világ eseményeiről, míg a hagyományos tévét 50%, a híroldalakat és egyéb alkalmazásokat pedig 48% használja. Ez a tendencia jól mutatja, hogy a digitális média egyre nagyobb szerepet játszik a hírfogyasztásban.

Nic Newman, a szerző véleménye szerint ezek a folyamatok "újabb komoly kihívásokat jelentenek a hagyományos kiadók számára". Az intézet arra is felhívta a figyelmet, hogy egyre több politikus választja inkább a szimpatikus online műsorvezetőket, mint a megszokott riportereket, amikor nyilatkozik.

A dokumentum alapján a populista politikai vezetők világszerte egyre ügyesebben navigálnak el a hagyományos újságírás keretein, és a baráti média, valamint az online influencerek irányába fordulnak. Ezek a személyek gyakran különleges hozzáféréssel bírnak, de ritkán fogalmaznak meg kényes kérdéseket. Sokan közülük nemcsak hamis narratívák terjesztésében vesznek részt, hanem ennél is súlyosabb módszerekkel manipulálják a közvéleményt.

Bár az online influenszerek népszerűsége vitathatatlan, egy friss felmérés szerint a megkérdezettek közel 47%-a őket tartja a hamis vagy félrevezető információk legfőbb forrásának, így a politikai szereplőkkel egy lapon említve őket.

Related posts