Márkák a gyerekszobában: Milyen tanulságokat kapnak a kicsik tőlünk? A gyerekszoba nem csupán egy helyiség, hanem egy külön világ, ahol a legkisebbek felfedezik a körülöttük lévő világot. A márkák, amelyeket választunk, nemcsak a szoba díszeiként szolgál
Márkás termékek és intelligens eszközök – a gyermekkor új jelképei.
Egy iskolatáska vagy tornazsák ma már nem csupán praktikus holmi, hanem státuszszimbólum is lehet. A gyerekek gyakran már az óvodában is érzékelik, ki milyen kulaccsal, figurás uzsonnás dobozzal vagy éppen okos játékokkal érkezik. Az autós játékok sem a régi egyszerű kisautók már, sokszor applikációval vezérelhetők, világítanak, hangot adnak ki, és akár tanító funkcióval is bírnak. A REGIO JÁTÉK kínálatában például számos olyan termék található, amelyek amellett, hogy szórakoztatóak, divatosak is, legyen szó egy menő távirányítós autóról, egy cuki mesefigurás tornazsákról vagy egy jó mókát ígérő táncszőnyegről.
Ezek a tárgyak nem csupán boldogságot hoznak, hanem már kiskorban bevezetnek a fogyasztás izgalmas univerzumaiba.
A reklámok, influenszerek és kortársak hatása kétségtelenül jelentős, de a szülőknek még mindig megvan az a hatalmas lehetőségük, hogy irányt mutassanak gyermekeiknek. A tudatos vásárlásra való nevelés nem csupán a tiltásról vagy a lemondásról szól, hanem sokkal inkább arról, hogy segítsük a gyerekeket abban, hogy értékeljék mindazt, amivel rendelkeznek, és felismerjék, mi az, ami igazán értékes vagy örömet hoz számukra. Egy közösen választott társasjáték, egy saját készítésű uzsonnás dobozra tervezett matrica, vagy egy újrahasznosított anyagból készült iskolai eszköz mind remek lehetőséget kínál arra, hogy elindítsunk egy beszélgetést arról, miért vásárolunk, és mit jelent számunkra egy-egy tárgy.
A gyerekek nemcsak a jövő felnőttjei, hanem a jövő vásárlói is. Az, ahogyan ma viszonyulnak a tárgyakhoz, hosszú távon meghatározza majd, hogyan döntenek felnőttként, legyen szó környezettudatosságról, pénzügyi tudatosságról vagy a reklámokkal szembeni kritikus gondolkodásról. A szülők, pedagógusok és a játékokat forgalmazó cégek közösen formálják ezt a szemléletet. Így a játék lehet több is, mint szórakozás, lehetőség arra, hogy értéket közvetítsünk, és olyan felnőtteket neveljünk, akik nemcsak vásárolni tudnak, hanem választani is.



