Az Audi áremelésre készül, céljuk pedig, hogy a tehetősebb vásárlók irányába orientálódjanak.

A német márka a prémium és a luxus szegmensek határvonalán egyensúlyozva kínálja termékeit, ötvözve a kifinomultságot és a minőséget.
2024 nem volt kedvező év az Audi számára, hiszen az eladások 11,8%-kal csökkentek, 1 671 218 darabra. Ezzel először fordult elő, hogy a Tesla megelőzte a márkát, ami komoly kihívást jelent az ingolstadti autógyártónak. Ennek ellenére az Audi nem árversennyel kívánja visszaszerezni pozícióját, hanem az árak emelésével, amely a prémium szegmensben magasabb haszonkulcsot eredményezhet.
A vállalat célja, hogy árstratégiájával egyértelműen elhatárolódjon a Volkswagentől, ugyanakkor ne érje el a Porsche árszintjét. Jose Miguel Aparicio, az Audi új brit vezetője egy interjúban kiemelte, hogy a márka presztízsének és kívánatosságának növelése most fontosabb, mint az eladási volumen. Az Audi így tudatosan egy szűkebb, de tehetősebb vásárlói réteget céloz meg.
Az áremelés mellett a modellkínálat átalakulása is hozzájárul a márka prémium jellegének erősítéséhez. Az Audi már bejelentette, hogy megszünteti olcsóbb modelljeit: az A1 Sportback és a Q2 nem kapnak új generációt. Így az A3 válik a belépő szintű modellé, míg a luxuskategóriában a Grandsphere Concept alapjaira épülő új A8-ra összpontosítanak.
Az áremelések várhatóan jól tükrözni fogják a márka új helyét a Volkswagen-csoport rangsorában, amely egyre inkább az prémium szegmens irányába mozdítja el az Audit.