Szomorú hír érkezett: elhunyt Márkus Imre, aki a Közlekedési Múzeum régi és megbecsült munkatársa volt.


Életének 71. évében elhunyt Márkus Imre, aki többek között a MÁV-Gépészet Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese, majd 2009-től a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. vezérigazgatója volt. 2012-től a Magyar Vasúttörténeti Park Alapítvány Parkvezetőjeként dolgozott, 2019-ben vonult nyugdíjba. MÁV-Gépészet Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese, majd 2009-től a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. vezérigazgatója volt. 2012-től a Magyar Vasúttörténeti Park Alapítvány Parkvezetőjeként dolgozott, 2019-ben vonult nyugdíjba. Márkus Imre nyugdíjas éveiben is tevékeny maradt.

Mély fájdalommal értesültünk arról, hogy elhunyt Márkus Imre, az Északi Járműjavító egykori igazgatója és a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. volt vezérigazgatója. Márkus Imre 1954-ben látta meg a napvilágot Sárváron, és 1972-ben Szombathelyen fejezte be középiskolai tanulmányait. Pályafutása során géplakatosi képesítést is megszerzett. Karrierje kezdetét a MÁV szombathelyi járműjavítójában találta, ahol lakatosként és dízelmozdony-szerelőként dolgozott, később pedig munkaügyi ügyintézőként is tevékenykedett. Élete és munkássága mély nyomot hagyott az iparágban, és emlékét sokan őrizni fogják.

Jogász diplomáját 1994-ben szerezte meg a pécsi Janus Pannonius Tudományegyetemen, amely ma Pécsi Tudományegyetem néven ismert. Ezt követően, szakvizsgáját követően, a Vasutasok Szakszervezetének elnökévé választották. Néhány idő elteltével csatlakozott a Munkaügyi Bírák Egyesületéhez, majd a Munkaügyi, Közvetítői és Döntőbírói Szolgálathoz is. Emellett tagja volt az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány kuratóriumának is.

Előadója volt a győri Széchenyi István Műszaki Főiskola Humánerőforrás-Menedzser szakának is. 2002-ben a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium miniszteri főtanácsadója, miniszteri biztosa volt. 2005 és 2007 között utolsóként töltötte be a MÁV Északi Járműjavító Kft. ügyvezető igazgatói pozícióját a legendás főműhely működésének idejében.

Ezt követően a MÁV-Gépészet Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese lett, majd 2009-től a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. vezérigazgatójaként irányította a társaságot. 2012-től a Magyar Vasúttörténeti Park Alapítvány Parkvezetőjeként tevékenykedett, ahol a vasúttörténet megőrzésén fáradozott. 2019-ben vonult nyugdíjba, lezárva ezzel egy sikeres karriert.

Márkus Imre nyugdíjas éveiben is tevékeny maradt, 2024-ig a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum vasúti jármű restaurálási program műszaki szakértőjeként dolgozott, többek között a Turán 9-es étkezőkocsi restaurálását is segítette.

A nehéz pillanatokban mindig sikerült felfedeznem a rejlő lehetőségeket, ami folyamatosan táplálta az optimizmusomat. Valószínűleg ennek a gondolkodásmódnak köszönhetem, hogy elégedett vagyok az életem alakulásával.

Márkus Imre 2024-ben így fogalmazott, a benne élő optimizmus és segítőkészség élete végéig elkísérte. A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum munkatársai mély fájdalommal búcsúznak tőle, egyben osztoznak a család fájdalmában. A "Vasútért" kitüntetéssel elismert szakember visszaemlékezései a múzeum "A Közlekedő ember" című sorozatának egyik epizódjában találhatóak, megörökítve ezzel gazdag életútját.

A közlekedési szakembertől Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom elnöke közösségi oldalán így búcsúzott: "Köszönünk mindent, Imre!"

Related posts