A Continental bejelentette, hogy megválik gyengélkedő autóipari részlegétől.
Karcsúsítják a cégstruktúrát és a nyereséges divízókra koncnetrálnak, mint az abroncsgyártás.
A Continental bejelentette, hogy 2025 végéig elválik autóipari alkatrészeket gyártó üzletágától, számolt be róla az Automobilwoche. A vállalat tájékoztatása szerint az elektronikáért, fékekért és vezérlőkért felelős autóipari divíziót önálló céggé alakítják, amely akár tőzsdén is jegyezhető lesz. "Célunk, hogy 2025 végére egy hatékonyabb, összpontosított holdingstruktúrát alakítsunk ki" - nyilatkozta Nikolai Setzer, a Continental vezérigazgatója.
A cég igazgatótanácsa jóváhagyta az üzletág leválasztását, amely még a felügyelőbizottság és a részvényesek jóváhagyására vár. Nikolai Setzer, a Continental vezérigazgatója szerint az autóipari üzletág leválasztása lehetővé teszi, hogy a vállalat nagyobb önállóságot érjen el a jövedelmezőbb üzletágai, például a gumiabroncsok és a ContiTech számára, amely az autóiparon kívüli szektorokat is kiszolgálja.
A bejelentést követően a vállalat részvényei 2%-os növekedést könyvelhettek el, azonban ez a javulás még mindig egy 13%-os csökkenést tükröz az év kezdetéhez képest.
Az autóipari ágazat körülbelül 100 ezer munkavállalót foglalkoztat, ami a teljes csoport létszámának körülbelül felét teszi ki. Tavaly a bevételeik elérték a 20 milliárd eurót. A Continental februárban bejelentette, hogy költséghatékonysági intézkedések részeként 2025-ig több mint 7 ezer állást megszüntet, ami összhangban áll más német autóipari beszállítók lépéseivel, akik szintén a piaci nyomás miatt kénytelenek drasztikus leépítéseket végrehajtani.
Az európai autóipar egyre nagyobb nehézségekkel küzd, amelyeket az elektromos autók lassabb áttörése, magas gyártási költségek és a gyenge kínai kereslet idéznek elő.