A vámháború milliárdos kihívások elé állítja a Fordot.


A Ford Motor felülmúlta a Wall Street első negyedéves várakozásait, de felfüggesztette 2025-ös pénzügyi előrejelzését a Trump-féle vámok várható 2,5 milliárd dolláros hatása miatt - írta a CNBC.

A detroiti autógyártó bejelentette, hogy a vámok által generált költségeket várhatóan egy milliárd dollárral tudja kompenzálni különféle intézkedésekkel, valamint a termelési volumen és az árazási stratégiák optimalizálásával. Ennek eredményeként a teljes pénzügyi hatás 2025-re 1,5 milliárd dollárra mérséklődhet.

A Ford a korábban közzétett előrejelzés visszavonásának okaként a rövid távú kockázatokat emelte ki. Különös figyelmet fordítottak az iparági ellátási láncok esetleges termelést befolyásoló problémáira, valamint az Egyesült Államokban bevezetett vagy várhatóan emelkedő vámokra. Ezen kívül a megtorló vámok és más potenciális hatások is szerepet játszanak a helyzet alakulásában.

A vámok hatása a Ford esetében lényegesen kisebb, mint a General Motors által közölt 4-5 milliárd dollár, mivel a Ford kevesebb autót importál, mint detroiti riválisa. A GM, amely a múlt héten lejjebb módosította 2025-re vonatkozó előrejelzését, azt tervezi, hogy a költségek legalább 30%-át kompenzálja.

Az autóipar jelenleg komoly kihívásokkal néz szembe, mivel áprilisban bevezették a 25%-os importvámokat. Emellett a legújabb intézkedések, amelyek szombaton léptek életbe, szintén 25%-os vámokat írnak elő az Egyesült Államok-Mexikó-Kanada Megállapodásnak nem megfelelő autóalkatrészekre. Ezek a lépések tovább nehezítik az iparág helyzetét.

Vámok hiányában a Ford kedvező irányba haladt a korábban megfogalmazott előrejelzésének megvalósítása felé. Ez az előrejelzés 7-8,5 milliárd dollár közötti korrigált EBIT-et, 3,5-4,5 milliárd dollárnyi korrigált szabad cash flow-t, valamint 8-9 milliárd dollár közötti tőkekiadásokat tartalmazott.

Az első negyedévi teljesítményünk világosan jelzi, hogy a Ford+ átalakítási tervünk sikeresen működik. Célunk, hogy vállalatunkat egy dinamikusabb, magasabb profitabilitással rendelkező, tőkehatékonyabb és rugalmasabb entitássá formáljuk.

- mondta Sherry House, a Ford pénzügyi igazgatója.

A vámok hatása az importált járművek és az autóalkatrészek terén eltérően érvényesül – nyilatkozta House. A cég előrejelzése szerint az amerikai autóipari értékesítés 15,5 millió darabra fog csökkenni, ami 500 000 egységgel alacsonyabb a vámok bevezetése előtt várt számokhoz képest.

A Ford nem hozott nyilvánosságra drámai módosításokat észak-amerikai gyártási terveiben, azonban tett lépéseket a vámköltségek csökkentése érdekében. E lépések között szerepel a kínai export felfüggesztése, a Kínából érkező import optimalizálása, valamint más logisztikai finomhangolások.

Az autógyártó közölte, hogy ezek az intézkedések az első negyedéves, körülbelül 200 millió dolláros vámhatást 35 százalékkal csökkentették.

A Ford az idei első negyedévben 40,7 milliárd dolláros bevételt könyvelhetett el, mellette 1,02 milliárd dolláros korrigált EBIT-t és 471 millió dolláros nettó nyereséget realizált. Ezek az eredmények azonban elmaradnak a 2024-es év hasonló időszakának mutatóitól, ahol a bevétel 42,8 milliárd dollár, a korrigált EBIT 2,76 milliárd dollár, míg a nettó nyereség 1,33 milliárd dollár volt.

A Ford hagyományos "Blue" üzletága csak 3 százalékos bevételcsökkenést, de közel 90 százalékos EBIT-visszaesést jelentett az első negyedévben. A "Pro" üzletág bevétele 16 százalékkal csökkent 15,2 milliárd dollárra, EBIT-eredménye pedig 1,31 milliárd dollárra esett az egy évvel korábbi több mint 3 milliárd dollárról. A "Model e" elektromos járműüzletág vesztesége az egy évvel ezelőtti 1,33 milliárd dollárról 849 millió dollárra csökkent az idei első negyedévben.

Az autógyártó bejelentette, hogy elkötelezett a minőség folyamatos fejlesztése mellett, miközben a korábban már kommunikált költségcsökkentési intézkedéseket is végrehajtja. Az idei évre tervezett 1 milliárd dolláros megtakarítás is ennek része, ám fontos megjegyezni, hogy ez a szám nem veszi figyelembe a vámok esetleges következményeit.

Címlapkép forrása: Brandon Bell/Getty Images Fotóügynökség.

Ez a szöveg nem tekinthető befektetési tanácsadásnak vagy ajánlásnak. Kérlek, vedd figyelembe a részletes jogi információkat.

Related posts