A Porsche Kínában minden harmadik üzletét lezárja, ezzel új irányvonalat követve.


A kínai fogyasztók figyelme fokozatosan elfordul a korábban népszerű európai prémium márkáktól, és egyre inkább a saját gyártású termékek iránt mutatnak lelkesedést.

A Porsche bejelentette, hogy 2026 végéig közel egyharmadával, 138-ról 100-ra csökkenti kínai márkakereskedéseinek számát - írja a CarNewsChia.

Az intézkedés mögött a jelentős eladási visszaesés húzódik meg: 2023-ban 15 százalékos csökkenést tapasztaltak, míg 2024 első kilenc hónapjában az eladások újabb 29 százalékkal estek vissza.

Kína, amely korábban a Porsche legnagyobb piacának számított, most már az árháborúk és az elektromos járművek iránti növekvő kereslet következtében a kihívások színterévé vált. Az olyan modellek, mint a Cayenne és a Panamera, már nem tudják ellensúlyozni a vásárlói preferenciák változását, és a kereskedők egyre nagyobb nyomás alatt állnak az árak jelentős csökkentése miatt.

Az optimalizálás jegyében a Porsche a nagyvárosokra, mint Peking és Sanghaj, helyezi a hangsúlyt, miközben online értékesítési platformját továbbfejleszti. Az új "Destination Porsche" koncepció keretében a márkakereskedések luxusélmény-központokká alakulnak, ahol a vásárlók nem csupán autókat vásárolhatnak, hanem különleges élményekben is részesülhetnek. Ezen felül az innovatív digitális szolgáltatások, mint például a "Track Your Dream" funkció, lehetővé teszik a vásárlók számára, hogy valós időben nyomon követhessék autóik gyártási és szállítási folyamatát, így egyedülálló betekintést nyerhetnek az autójuk életciklusába.

A Porsche ambiciózus tervei között szerepel, hogy 2030-ra eladásaik 80 százalékát elektromos járművek alkossák. Ezzel a lépéssel a vállalat alkalmazkodik a kínai piacon tapasztalható paradigmaváltáshoz, amely az elektromos autók és a helyi gyártók uralmát jelzi.

Related posts