Csupán öt példány készült Gordon Murray legújabb modelljéből, és egy milliárdos vásárolta meg az összeset.


Ez a V12-es sportautó lenyűgöző teljesítménnyel bír, hiszen több mint 700 lóerőt tud produkálni. Ám a ritkaságát még fokozza, hogy mindössze 5 példány készül belőle.

A Monterey Car Week még csak most bontogatja szárnyait, de Gordon Murray máris elragadta a figyelmet. Új szuperautóit, az S1 LM-et és a Le Mans GTR-t, a Gordon Murray Special Vehicles (GMSV) keretein belül mutatta be, és ezzel új irányt szabott a jövő autótervezésének. Ezek a lenyűgöző járművek nemcsak technikai újításokat képviselnek, hanem egyedi látásmódját is tükrözik, amely a teljesítmény és a dizájn tökéletes egyensúlyára törekszik.

Gordon Murray eddig is magasra tette a lécet: a T50, T50S és T33 modellek már régóta elkeltek, és hatalmas népszerűségnek örvendenek, tele innovatív műszaki megoldásokkal. Amikor Murray bejelentette, hogy két új járművet mutat be a Monterey Car Week esemény keretein belül, sokan azt gondolták, hogy ezek csupán a T50 vagy a T33 különleges változatai lesznek. Ám kiderült, hogy mindkét új autó önállóan is figyelemre méltó, és saját jogán is egyedülálló.

Az S1 LM egyértelmű tiszteletadás a legendás McLaren F1 előtt, amely Murray életművének egyik csúcspontja. E jármű különleges varázsa abban rejlik, hogy a F1 és a T50 dizájnjegyeinek, valamint a T50S alkatrészeinek izgalmas kombinációját kínálja. Azonban a három modell mellett számos új és innovatív részlet is fellelhető rajta, amelyek tovább fokozzák az autó egyediségét. A karosszéria formavilága határozottan emlékeztet az F1-re, de egyúttal számos sajátos elem is felfedezhető, amelyek a S1 LM karakterét és vonzerejét adják.

A lámpatestek kiváló példaként szolgálnak erre a jelenségre, hiszen bár formáik hasonlóságot mutatnak az F1-es modellekhez, mégis minden darab egyedi karaktert hordoz. Az oldalsó légbeömlők remekül ötvözik a hagyományos dizájn elemeit, mint például az első kerékív felett található ovális vonalakat, miközben innovatív megoldásokkal is gazdagodnak. Ezen kívül a hajtáslánc is jelentős modernizáción ment keresztül.

A hátul található V12-es motor 4,3 literes, és több mint 700 lóerőre képes. A sebességváltó a T50 és a T50S alkatrészeit ötvözi, a felfüggesztés pedig könnyebb és merevebb, mint a T50-ben. A szuperautó 3 üléses elrendezést kapott, középen a sofőrével.

Mindössze öt példányt gyártanak az S1 LM-ből, és mindegyik ugyanahhoz a vevőhöz kerül. Ez azonban nem így van a másik autónál, amelyről most lesz szó.

Ez a Le Mans GTR lenyűgöző tiszteletadás az F1 GTR Longtail modellnek, miközben más legendás versenyautók stílusjegyeit is magán hordozza. Inspirációt merít a Porsche 917, az Alfa Romeo Tipo 33/3 és a Matra-Simca MS660 vonalvezetéséből is, így egy igazán különleges összképet alkot. Az S1 LM-mel ellentétben a motor ezúttal is a T50-ből származik, azonban szinte minden más aspektus átalakításra került, hogy egyedi teljesítményt és formavilágot biztosítson.

A hosszúkás farrész kialakítása a légellenállás minimalizálása és a leszorítóerő maximalizálása érdekében lett megalkotva. A megnövelt méretű beömlők, a nagy oldalsó légterelők, valamint a fejlett hűtési megoldások együttesen garantálják, hogy a Le Mans GTR mindig optimális hőmérsékletet érjen el a pályán. A T50-hez hasonló hajtáslánc stabil rögzítése jelentősen javítja a menetdinamikát, mindezt úgy, hogy közben elkerüli a nem kívánt zajokat és rezgéseket.

Ebből 24 darabot gyártanak, a háromüléses utastér részleteiben is testreszabható. A megfelelő pénzért a GMSV szinte bármit képes megvalósítani, amit a vevő elképzel, így felső határa a csillagos ég.

Related posts