Egy neves hajózási cég nem kínál elektromos autókat és plug-in hibrid modelleket -- Totalcar.

A cikk borítóképe egy figyelemfelkeltő illusztráció, amely a lángokban álló Morning Midas teherhajót örökíti meg.
2025 júniusában a Csendes-óceán vizein tragikus esemény történt, amikor a Morning Midas nevű szállítóhajó lángra kapott. Szerencsére a legénység időben elhagyta a hajót, így elkerülték a személyi sérüléseket. Azonban a károk hatalmasak voltak: a lángok eloltására tett erőfeszítések ellenére a hajó teljes egészében megsemmisült, és végül június végén a mélybe merült, miközben fedélzetén 3048 autót szállított. Az esemény nyomot hagyott a tengeri szállítmányozás világában, és felhívta a figyelmet a tűzvédelmi intézkedések fontosságára.
Mint ahogy már említettük, a szakértők véleménye szerint egy elektromos jármű lehetett a tűz forrása. Ezt alátámasztja az a tény is, hogy a legénység füstöt észlelt azon a fedélzeten, ahol a villanyautók voltak tárolva. A több mint 3000 autóból 70 volt teljesen elektromos, míg 680 tölthető hibrid változatú.
A történtek nyomán a neves Matson szállítmányozó vállalat úgy határozott, hogy ideiglenesen leállítja a nagyobb kapacitású lítium-ion akkumulátorral ellátott járművek, tehát a villanyautók és a hibrid modellek szállítását.
A Matson közleményében kifejtette, hogy "A nagy lítium-ion akkumulátorral működő járművek szállításával kapcsolatos biztonsági aggályok fokozódása miatt a Matson felfüggeszti a használt és új elektromos, valamint plug-in hibrid járművek hajón történő szállítását. Azonnali hatállyal leállítottuk az új foglalások elfogadását ezekre a szállításokra minden kereskedelmi útvonalon."
A The Maritime Executive szaklap hangsúlyozta, hogy a Matson nem kifejezetten autószállításra optimalizált hajókat használ: az autók konténerekben kerülnek szállításra, ami megnehezíti a tűzesetek észlelését és azok oltását. Ez a tényező is hozzájárul ahhoz, hogy a Matson óvatosabb megközelítést alkalmaz a helyzet kezelésében.
A vállalat autószállítási szolgáltatásai kiterjednek olyan távoli helyekre is, mint Alaszká, Guam, Mikronézia és Hawaii. Jelenleg Hawaii szigetén 37 ezer elektromos autó üzemel, és a hírek szerint a kereslet továbbra is növekszik. Azonban a Matson legújabb döntése miatt az ügyfelek számára a jövőben nehezebbé válik az elektromos járművekhez való hozzáférés. Fontos megemlíteni, hogy a cég lépése nem véglegesen zárta le ezt a lehetőséget, de egyelőre nem közölték, hogy meddig felfüggesztik az elektromos autók és tölthető hibridek szállítását.