Norris diadalmaskodott Monacóban, és Verstappen játéka biztosította az izgalmakat a verseny során! - F1VILÁG.HU


Az évad nyolcadik versenyén szikrázó napsütés, kellemes tavaszi hőmérséklet fogadta a Forma-1 mezőnyét a hercegségben, a futam egyik legnagyobb kérdése pedig az volt, hogy a kötelezően teljesítendő két kerékcsere milyen szinten lesz képes befolyásolni a verseny alakulását egy olyan pályán, ahol az elmúlt években jóformán unalmasnak mondható vonatozást látott a nagyérdemű.

A pole pozícióból a McLaren tehetséges versenyzője, Lando Norris várta a piros lámpák kialvását, mellette pedig a hazai közönség előtt versenyző Charles Leclerc foglalt helyet. A második sorban a világbajnoki éllovas Oscar Piastri állt Max Verstappen oldalán, míg őket Isack Hadjar és Fernando Alonso követte a rajtrácson. Lewis Hamilton, aki az időmérőn a negyedik legjobb időt futotta, sajnos Verstappen feltartása miatt három rajthelyes büntetést kapott, így csak a 7. helyről vághatott neki a versenynek.

Leclerc és a McLarenek a közepes keverékű abroncsokkal vágtak neki a versenynek, míg Verstappen kemény keverékű gumikat választott az első etapra. A top 10-ből Liam Lawson, míg a 12. helyről Yuki Tsunoda a lágyakkal vágott neki a 78 körös száguldásnak.

Norris remekül indította a versenyt, de Leclerc az 1-es kanyarban megpróbálta megelőzni őt a külső íven. A McLaren pilótája egy kicsit elcsúszott, de szerencsére elkerülték az ütközést, így az élen álló sorrend változatlan maradt. Eközben Gabriel Bortoleto az alagút előtt nekiütközött a korlátnak, miközben Antonelli megelőzte őt. Az incidens következtében virtuális biztonsági autós szakasz lépett életbe. A nyitókör végén Tsunoda, Gasly, Bearman és Bortoleto is a bokszba hajtottak.

A 7. körben Pierre Gasly drámai balesetet szenvedett, amikor az alagút után hátulról ütközött Yuki Tsunoda versenyautójával. A francia versenyző a rádión fékproblémákra hivatkozott, és a balesetet követően kénytelen volt feladni a versenyt.

Lewis Hamiltonot a 18. kör végén hívták először a bokszba, ahol az 5. helyről tért vissza a pályára, sikerült megőriznie a pozícióját, és Isack Hadjar elé került. A következő körben, a 19. végén, Lando Norris is beugrott a pitbe, ahol kemény keverékű gumikat kapott a második etapjára, így Charles Leclerc átvette a vezetést. Egy körrel később Oscar Piastri is a bokszhoz hajtott, ő is a kemény gumikért érkezett, miközben Leclerc és Verstappen továbbra is a pályán maradtak.

Leclerc a 22. kör végén érkezett a bokszba, egy nagyon gyors kerékcsere után pedig Norris mögé érkezett vissza a pályára. A sorrend tehát nem változott az élmenők között. Verstappen a 28. körben érkezett a bokszba, a kemény keverékű gumik helyett közepeseket kapott. Norris így újra az élre került, 5,5 másodperces előnnyel vezetett Leclerc előtt a futam ezen pontján.

A 38. körben Fernando Alonso Aston Martinja műszaki problémája miatt lelassult, ami arra kényszerítette a spanyol pilótát, hogy feladja a versenyt. Ezzel tovább nyújtotta a kétszeres világbajnok pont nélküli sorozatát. A 49. körben Piastri másodjára is a bokszba hajtott, ahol kemény keverékű gumikat szereltek az autójára, így ő már biztonságosan befejezhette a versenyt ezekkel a gumikkal. Egy körrel később Leclerc, majd két kör múlva Norris is érkezett az élről, ezáltal Verstappen átvette a vezetést.

A Racing Bulls csapata igazán emlékezetes versenyt teljesített: Isack Hadjar a 6. helyezést szerezte meg, míg Liam Lawson a 8. pozícióban mesterien irányította autóját, ügyesen megőrizve a mögötte lévő versenyzők távolságát. Ezzel szinte teljesen kiszakadt az élmezőnyből, ami segített biztosítani csapattársa stabil helyezését.

A verseny végső szakaszában Verstappen mindent megpróbált, hogy a lehető legtovább halogassa a második kerékcseréjét, bízva abban, hogy a biztonsági autó megjelenése kedvező fordulatot hozhat. Végül azonban nem maradt más választása, mint kiállni, így átadva a vezetést Norrisnak, aki élni tudott a lehetőséggel, és végül megnyerte a Monacói Nagydíjat. A hajrában Leclerc hatalmas nyomást gyakorolt rá, mögötte pedig Oscar Piastri érkezett meg az utolsó körökben, hogy feszültséget csempésszen a versenybe. Monte-Carlóban Verstappen, Hamilton, Hadjar, Ocon, Lawson, Albon és Sainz is pontokkal gazdagodtak.

Győzelmének révén Norris 3 pontra faragta le a hátrányát a világbajnoki összetett versenyben csapattársával szemben, miközben a McLaren tovább erősítette pozícióját a konstruktőri bajnokságban.

A Forma-1-es világbajnokság izgalmai a jövő hétvégén újra életre kelnek, amikor a versenysorozat a Spanyol Nagydíjjal folytatódik.

Related posts