A kormányablakok ügyfélforgalma egyértelműen megnövekedett az Ügyfélkapu megszűnésének következményeként.
Tömegek özönlöttek a kormányablakokhoz, sokan az utolsó pillanatra hagyták a DÁP-regisztrációt – számolt be róla a Magyar Nemzet. A cikk kiemeli, hogy lényeges tudni: az Ügyfélkapu Plusz és a DÁP regisztrációt január 15. után is lehet intézni.
Érezhetően nőtt a kormányablakok ügyfélforgalma január első hetében, miután jövő szerdától már csak a Digitális Állampolgár mobilalkalmazással vagy Ügyfélkapu plusszal intézhetjük ügyeinket online az állami weboldalakon és alkalmazásokban - hívta fel a figyelmet közleményében a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium. Mint írták, a megnövekedett kapacitással várják a kormányablakokban az ügyfeleket.
A tárca az ügyintézés felgyorsítása érdekében arra kéri az ügyfeleket, hogy már a folyamat megkezdése előtt telepítsék telefonjukra a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást.
Aki az Ügyfélkapu plusz szolgáltatást választja, és már rendelkezik ügyfélkapuval, annak nem szükséges felkeresnie a kormányablakot. Elegendő, ha otthon, csupán néhány perc alatt elvégzi a regisztrációt a biztonságosabb azonosítási módra.
A kormányablakok ügyféladatai alapján sokan az utolsó pillanatokra hagyták a regisztrációt a Digitális Állampolgárság programba. Míg tavaly a legforgalmasabb napon 85 ezren keresték fel az ügyfélszolgálatokat, addig január eleje óta az ügyfelek száma többször is átlépte a százezret, január 6-án pedig a 114 ezret is elérte. Az ügyfelek negyede a Digitális Állampolgárság miatt keresi fel a kormányablakokat.
A minisztérium azt kéri, hogy indulás előtt mindenki tájékozódjon az ügyitézés menetéről a Digitális Állampolgárság Program hivatalos weboldalán, vagy a kormányhivatalok honlapján, és már indulás előtt töltse le az alkalmazást, hiszen ezzel jelentősen gyorsítható az ügyintézés.
Fontos tudni, hogy a január 15. utáni időszakban is van lehetőség a Ügyfélkapu plusz és a DÁP regisztrációjának elvégzésére. A kormányablakok az utolsó napokban megnövelt kapacitással állnak rendelkezésre az érkező ügyfelek számára, azonban érdemes számítani arra, hogy a várakozási idő néha meghosszabbodhat. Az ügyfélszolgálatok leterheltségéről a Kormányablak mobilalkalmazás segítségével folyamatosan tájékozódhatnak, sőt, lehetőség van távoli sorszámhúzásra is, ami megkönnyíti az ügyintézést.