Rossz hír érkezett a Fidesz számára: A Facebook betiltja a politikai hirdetéseket.
A tavaly nyári európai parlamenti és önkormányzati választásokat követő kilenc hónapban Magyarországról 1,3 milliárd forint értékben vásároltak politikai hirdetést a platformon, ebből 1,1 milliárdot költött a Fidesz.
A Meta szerint az Európai Unió legújabb szabályozása megvalósíthatatlan, ezért úgy döntött, hogy leállítja a politikai hirdetéseket a Facebook és Instagram platformjain a tagállamok területén. Az Euronews beszámolója szerint az új szabályozás főbb rendelkezései október 10-én lépnek hatályba, ekkortól pedig a közösségi médiában nem lesz lehetőség politikai hirdetések közzétételére.
Az EU tavaly márciusban életbe lépett új szabályozása értelmében a politikai hirdetéseknél a hirdetőknek kötelezően meg kell osztaniuk alapvető információkat. Ilyenek például, hogy melyik választáshoz kapcsolódik a hirdetés, mennyi pénzt költöttek rá, és kiket céloznak meg vele. A Meta vállalat kifejtette, hogy ez a szabályozás "fenntarthatatlanul bonyolult helyzetet és jogi bizonytalanságot" idéz elő, így úgy döntöttek, hogy teljesen leállítják a politikai hirdetéseket. Ezt a lépést korábban a Google is megtette, jelezve, hogy a szabályok jelentős kihívásokat jelentenek a hirdetési piacon.
Magyarország politikai táján aggasztó hírek érkeznek a kormánypártok számára, hiszen az elmúlt évek során a Fidesz volt a legnagyobb hirdetési költő a Facebookon. Például a tavaly nyári európai parlamenti és helyi önkormányzati választások utáni kilenc hónap alatt összesen 1,3 milliárd forintot fordítottak politikai hirdetésekre a platformon, amelyből a Fidesz egyedül 1,1 milliárdot költött el. A választási kampány időszakában pedig a költés még ennél is jelentősebb volt: öt hónap alatt 3,4 milliárd forintot invesztáltak - hívja fel a figyelmet a hvg.hu.