Az önvezető autó szabálysértést valósított meg, ám a rendőrség nem szabott ki rá büntetést.


Az Egyesült Államokban, a Kalifornia állambeli San Brunóban a rendőrök megállították egy szabálytalanul közlekedő Waymo önvezető autót, de nem szabtak ki pénzbüntetést rá, mert "a büntetési könyv jelenleg nincs arra vonatkozó rész, hogy mit kell tenni, ha robot követni el a szabálysértést.

A The Guardian beszámolója szerint az önvezető autó illegálisan módon hajtott végre egy U-kanyart egy lámpánál a múlt héten.

A rendőrség szombaton közzétett egy bejegyzést, amelyhez csatoltak egy fotót is. A képen jól látható, amint egy rendőr alaposan szemügyre veszi a fehér autót, mintha valami különös részletet keresne rajta.

"Mivel nem volt emberi sofőr, nem lehetett büntetést kiszabni (a büntetési könyvünkben nincs "robot" rovat)" - olvasható a rendőrség bejegyzésében.

A Waymo legutóbbi nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy az önvezető technológiájuk, a Waymo Driver, "kifejezetten úgy lett megtervezve, hogy tiszteletben tartsa a közlekedési szabályokat". A cég továbbá kiemelte, hogy "aktívan vizsgáljuk a helyzetet, és elkötelezett célunk a közlekedésbiztonság folyamatos fejlesztése, amely a tanulás és a tapasztalatszerzés folyamatán keresztül valósul meg" - olvasható a The Guardiannek küldött közleményükben.

Tavaly Gavin Newsom kaliforniai kormányzó törvénybe iktatta azt a törvényjavaslatot, amely lehetővé teszi a rendőrök számára, hogy "meg nem felelésről szóló értesítést" állítsanak ki, ha egy vezető nélküli autó megsérti a közlekedési szabályokat. A törvény azonban csak 2026 júliusában lép hatályba. A szabályozás előírja továbbá, hogy a vállalatok vészhelyzeti telefonvonalat hozzanak létre az elsősegélynyújtók számára.

A törvényjavaslatot Phil Ting, San Francisco képviselője indította el, hozzájárulva ezzel a város jövőjének formálásához.

Az új jogszabály alapján az elsősegélynyújtók jogosulttá válnak arra, hogy megköveteljék a cégektől az önvezető járművek eltávolítását egy adott helyszínről. A vállalatoknak pedig mindössze két perc áll rendelkezésükre, hogy utasítsák járműveiket, hogy távozzanak vagy kerüljék el az érintett területet.

A Waymo-autók, amelyek 2009-ben a Google X kutatólaboratóriumának projektjeként indultak, külső kamerák és érzékelők segítségével működnek. A vállalatnak voltak problémái a múltban, többek között idén több mint 1200 járművét kellett visszahívnia egy szoftverprobléma miatt, amely ütközéseket okozott láncokkal, kapukkal és más álló útburkolati akadályokkal. Az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hatóság (National Highway Traffic Safety Administration) tavaly vizsgálatot indított a vállalat ellen, miután 22 bejelentést kapott Waymo járművek szabálytalan viselkedéséről vagy a közlekedésbiztonsági törvények lehetséges megsértéséről.

Related posts