Szeptember 20-ig a Keleti pályaudvaron teljes forgalmi szünetelés várható.

A megszokott vonatok ideiglenesen nem a megszokott helyeken állnak meg, és nem is ott indulnak. Ezek a forgalmi változások jelentős hatással vannak a győri, pécsi, hatvani-miskolci, valamint az újszászi-békéscsabai vasútvonalakon közlekedő utasokra. Ugyanakkor a MÁV-csoport különböző, úgynevezett átadópontokat hoz létre Budapest területén, amelyek a HÉV, Volán járatokkal és a BKK-járatokkal is könnyedén megközelíthetők a főváros bármelyik részéről.
A MÁV-csoport friss tájékoztatása alapján 2019 óta a legjelentősebb fejlesztési projekt veszi kezdetét a Keleti pályaudvar területén. A tervezett munkálatok túlnyomó része a műszaki infrastruktúrára összpontosít, míg kisebb mértékben az utasok által használt terek is érintettek. A teljes forgalomszünetelés időszakában, egészen szeptember 20-ig, a szakemberek és munkagépek non-stop üzemmódban végzik el a szükséges felújításokat. Ennek keretében számos olyan karbantartási feladatot hajtanak végre, amely hozzájárul a megbízhatóság növeléséhez és a pályasebesség emeléséhez: új sínek, váltók és több mint 2000 talpfa cseréje történik meg; emellett ágyazat pótlására és három kilométernyi szakaszon ágyazatrostálásra is sor kerül; 14 kilométernyi vágányt szabályoznak, míg a felsővezetéki hálózat javítása körülbelül 16 kilométeren valósul meg.
A projekt keretein belül a pályaudvar üzemi és utasforgalmi zónáit kiszolgáló elektromos elosztóberendezések karbantartását és szükség szerinti cseréjét is elvégzik, továbbá a távfelügyeleti rendszer integrálása is a tervek között szerepel. Emellett az 1. és 2. vágányok közötti peron felújítása is várható, a perontetők karbantartása mellett. A peronok járdáin is javításokat hajtanak végre, hogy a létesítmény minősége és biztonsága javuljon.
A szeptember elején tapasztalható fokozott munkahelyi és iskolai ingázás ideiglenes forgalmi rendjének kialakítására számos lehetőség kínálkozik. Ezek a megoldások hasonlóan a nyári időszakban fellépő jelentős távolsági forgalom átcsoportosításához, tudatos tervezés eredményei. A beruházásokat kifejezetten az iskolai szünet végéhez igazították, hogy zökkenőmentesebbé tegyék az átállást.
Az ideiglenes forgalmi rend által nyújtott lehetőségek alaposabb megismerése és maximális kihasználása érdekében kérjük az utasokat, hogy ebben az átmeneti időszakban ne csupán megszokásból tervezzék meg utazásaikat. Indulás előtt érdemes tájékozódniuk a MÁV-csoport hivatalos felületein, hogy a lehető legjobban informáltan indulhassanak el.
A győri fővonal járatai mostantól a Keleti pályaudvar helyett Budapest-Kelenföldről startolnak, és ide is térnek vissza. A Kelenföld vasútállomás és a Keleti pályaudvar között az M4-es metró kínál kényelmes közlekedési lehetőséget.
A Budapest és Miskolc közötti InterCity vonatok, valamint a Tisza-tó irányába közlekedő sebesvonatok a Keleti pályaudvar helyett a Nyugati pályaudvarról indítják útjukat, és oda is érkeznek. Az InterRégiók és az S80-as járatok szintén a Keleti helyett Kőbánya felsőről startolnak, és oda is futnak be. A belváros irányába történő rugalmasabb közlekedés érdekében pótlóbuszok járnak Kőbánya felső és a Puskás Ferenc Stadion metróállomás között.