Vitézy Dávid véleménye szerint az Orbán-kormány vagy nem rendelkezik megfelelő ismeretekkel a várostervezés alapvető elveiről, vagy egyszerűen nem érdekli, hogy milyen jövőt szán Budapest működésének.

Vitézy Dávid közzétett egy kormányzati dokumentumot, amely Újpest új futballstadionjának, a tervezett 18 ezer, később 22 ezer férőhelyes bővítéssel, nemzetgazdasági szempontból kiemelkedő jelentőséget tulajdonít. A dokumentumból világosan kiderül, hogy a kormány nem tervez semmilyen fejlesztést a tömegközlekedés terén a beruházás kapcsán; mindössze annyit írtak elő, hogy minden 45 parkolóhelyhez egy újabb parkolóhelyet kell biztosítani.
A tegnap Lázár János tárcája által nyilvánosságra hozott kiemelő rendelet tervezete szerint az Újpest új focistadionja tömegközlekedési fejlesztések nélkül valósulna meg. Ez a megoldás nemcsak meglepő, hanem várostervezési szempontból is súlyos mulasztásnak számít. Európai és ázsiai fejlett területeken egy ekkora forgalomgeneráló létesítményt kizárólag nagy kapacitású, kötöttpályás közlekedési rendszer mellett engedélyeznének, hiszen egy 18-22 ezer férőhelyes stadion működése, különösen a késő esti mérkőzések során, óriási közlekedési terhelést jelent. Ezt a tervezetet így kommentálta a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője.
Vitézy Dávid szerint nehéz eldönteni, hogy a kormány valóban nem érti a korszerű várostervezés alapvetéseit, vagy csak nem érdekli, hogy Budapest hogyan fog működni egy ilyen beruházás után. A várospolitikus emlékeztetett, hogy a stadion a Fóti út 141. alatt épülne meg, egy családi házas lakóövezet közvetlen közelében, ehhez képest a rendelet annyit ír elő, hogy néhány száz parkolóhellyel szolgálják ki a több tízezres forgalmat, ami nyilvánvalóan teljesen elégtelen.
Vitézy Dávid hangsúlyozta, hogy a tervezetben egyáltalán nem található utalás a tömegközlekedés fejlesztésére. Kifejtette, hogy elvileg a Rákospalota-Újpest vasútállomás gyalogosan 15 perc alatt elérhető, ám a gyalogos kapcsolat nem megfelelően van kiépítve ahhoz, hogy ilyen nagy tömegeket kezeljen. Ráadásul késő este már nem működik sűrű vonatforgalom, az infrastruktúra nem alkalmas célzott vonatok indítására, és a peronok is túl keskenyek ahhoz, hogy biztonságosan kezeljék a nagyrendezvények után érkező tömeget. Az állomás teljes felújítására vonatkozó tervek régóta készen állnak, de Lázár János három évvel ezelőtt leállította ezt a projektet - tette hozzá. Ezen kívül megemlítette, hogy az M3-as metró Káposztásmegyerig történő meghosszabbítása is elmaradt, pedig ez valódi megoldást jelenthetett volna. Azonban a költségei túllépnék a stadion teljes árát, így nyilvánvalóan nem kerülhet szóba - tette világossá.
„Megdöbbentő, hogy a Lázár-féle Építési és Közlekedési Minisztérium – amelynek feladata lenne éppen ezeknek a szempontoknak a figyelembe vétele – egy ilyen fontos rendeletet enélkül készít elő. Az önkormányzatok minden beleszólási jogát viszont simán megvonják. Bár Lázár János talán nem érzékeli, reméljük, hogy a klub és a MOL fel fogja ismerni: egy 18-22 ezer fős focistadion így nem lesz fenntartható.” – írta Vitézy Dávid a posztjában.
Vitézy Dávid, a korábbi BKK vezetője, úgy véli, hogy Draskovics Tiborral és Walter Katalinnal együtt felelősségre kell vonni a fővárosi közlekedési vállalat rekordmértékű, kétszáz millió forintos bírságának megfizetéséért. Karácsony Gergely és Vitézy Dávid örömmel néznek elébe a régi, kigyulladó buszok cseréjének, azonban az Orbán-kormány és a főispán mindent elkövet, hogy ezt megakadályozza. Vitézy Dávid emellett arra kérte Karácsony Gergelyt, hogy fontolja meg Barabás Richárd fizetésének csökkentését, mivel a vezető gyakori távolléte problémát jelent.