Az agy fiatalítását célozza meg ez a forradalmi alkalmazás | 24.hu
Nem csak a testünknek, hanem bizony az agyunknak is szüksége van folyamatos edzésre ahhoz, hogy fiatalos maradjon. Az amerikai Posit Science Corporation biotechnológiai vállalat ezért kifejlesztett egy digitális agytornát, amit most a kanadai McGill Egyetem neurológusai tesztelték, és ígéretes eredmények születtek - írja a Science Alert.
A JMIR folyóiratban közzétett kutatás keretében 82 egészséges, 65 éven felüli felnőttet vontak be egy izgalmas kísérletbe. A résztvevők napi harminc percet töltöttek el a Posit "BrainHQ" alkalmazásával, amely sebességalapú kihívásokra összpontosít, vagy egy másik, szórakoztató számítógépes játékkal. A tízhetes periódus végén végzett agyi vizsgálatok meglepő eredményeket hoztak: azoknál, akik a BrainHQ-t használták, észlelhető növekedés történt a kolinerg aktivitásban, ami az agyi jelátvitel szempontjából kulcsfontosságú.
Ezt a jelenséget az agy elülső cinguláris kéregében (ACC) tapasztalták, amely kulcsszerepet játszik a szelektív figyelem és a memória működésében. Etienne de Villers-Sidani neurológus megállapította, hogy az agytorna segített helyreállítani a kolinerg aktivitást, amely a 10 évvel fiatalabb emberekhez hasonló szintre emelkedett.
Ez volt az első eset, amikor bármilyen jellegű beavatkozás, legyen az gyógyszeres vagy alternatív módszer, valóban képes volt ilyen hatást gyakorolni az emberekre.
- állítja egy McGill Egyetemhez tartozó kutató.
A tanulmány kapcsán fontos megemlíteni, hogy az azt megrendelő cég üzleti céljai elsősorban a nyereségmaximalizálás köré épülnek, míg a BrainHQ alkalmazás havi és éves előfizetési modell alapján érhető el. Ugyanakkor a Posit vállalat hangsúlyozza, hogy a fejlesztéseik mögött tudományos kutatások állnak, amelyeket számos lektorált tanulmány során teszteltek. Az eddigi eredmények azt sugallják, hogy az alkalmazás kedvezően befolyásolhatja az agy egészségét, de kérdéses, hogy ezek a javulások tartósak-e, vagy valódi hatással vannak-e az idősebb korosztály memóriájára és tanulási képességeire.



